3. hírlevél – 2019. október – DEMETRA – Módszertani képzés vállalati mentorok számára a műanyagiparban és a kapcsolódó ágazatokban
Projektszám: 2017-01-HU01-KA202-035951
Kulcsszavak: Gamification (Játékosítás) eszközök és esettanulmányok, pilot képzés, mentor képzés
A projekt fő céljai:
Kompetencia katalógus készítése vállalati mentorok /oktatók számára, mely egy Z generációs desk research kutatáson és fókuszcsoportos interjúkon alapul ,olyan tanulók részvételével, akik munkaalapú képzésben vettek részt vállalati mentorok / oktatók valamint iparági és oktatási vezetők irányítása alatt.
A létrehozott képzési anyag egy Útmutatóból, egy játékelméleten alapuló Módszertanból és Esettanulmány-gyűjteményből áll, amely a műanyagiparban alkalmazott legjobb munkaalapú tanulási gyakorlatokat tartalmazza.
A Magyarországon, Romániában és Szlovákiában megvalósuló vállalati mentor/ oktató képzés központi témája, hogyan lehet megalkotni és alkalmazni a játékosított módszereket és a szituációs játékokat a munkaalapú képzésben. A pilot képzés során a mentorok ezeket az új munkaalapú képzésben megismert módszereket és szituációs gyakorlatokat alkalmazzák majd Magyarországon, Romániában és Szlovákiában, mindezt magyarországi szupervízió segíti és felügyeli.
Tevékenységek: Az elmúlt néhány hónapban kidolgoztuk hogyan játékosítsuk a képzési folyamatot és hogyan tudjuk átadni és mentorálni ezt a fajta munkaalapú képzést a mentorok számára, támogatva őket ezáltal hogy pedagógiailag is képesek legyenek alkalmazkodni az iparági szektor gyorsan változó környezetéhez.
A Demetra Modell kifejlesztése:
Módszerünk alapvető szempontjai: aktív részvétel, tudatosság, részvétel, biztonság, felelősségvállalás. A kívánt eredmény érdekében a játékban résztvevők különböző kihívást jelentő szituációkban és gyakorlatokban vesznek részt mely lehetőséget ad a tapasztalati tanulásra. A folyamat célja a csoport erőforrásainak tudatosítása, mindeközben jó hangulat és a pozitív légkör megteremtése és fenntartása.
Demetra találkozók:
A partnerek második rövid idejű képzésre 2019.02.25- 03.01 között került sor Budapesten. A 12 fő részvételével megvalósuló rendezvényen a résztvevők arra keresték a választ hogyan lehet alkalmazni a gamificationt a munkaalapú képzésben , tesztelésre került a kidolgozott képzési anyag,továbbá felkészítették a partnerek képzési munkatársait arra, hogyan tudják ezt más országok vállalkozásai számára is átadni.
Az ötödik partnertalálkozó Kolozsváron (Romániában) kerül megrendezésre 2019. október 7-8.között.
Amennyiben több információt szeretne megtudni a projektről, kérem látogasson el honlapunkra: www.demetraproject.eu vagy FB oldalunkra: https://www.facebook.com/D-e-M-e-T-R-a-146037012760888/
vagy vegye fel a kapcsolatot a helyi partnerekkel:
Andrea Kövesd TREBAG andrea.kovesd@trebag.hu
Lilla Udvarosné Hajdár PEMU lilla.hajdar@pemu.hu
Veronika Doležalová A-OMEGA project@a-omega.sk
Alin Zapartan ENERGOM alin.zapartan@energom.ro
Ana Pantea BBU anapantea@yahoo.com
Grigoris Chatziantoniou IDEC grigoris@idec.gr
Gábor Farkass MMSZ farkassg@huplast.hu